Dè reis, al een hele beleving op zich!

16 september 2017 - Kololi, Gambia

Op schiphol hadden we 1,5u vertraging en vertrokken we om 16.45u nederlandse tijd. We hadden wen tussenlanding op Kaapverdië waar passagiers uit -en instapten, en dan weer door naar Gambia. Eenmaal daar aangekomen stond er een heel leger aan beveiligers en agenten. We kregen een papier in de handen gedrukt die we in moesten vullen anders kwam je niet door de douane heen. Allerlei vragen waarbij ik mezelf 10x achter de oren moest krabben! Maargoed, eenmaal door de douane heen op zoek naar de koffers. Ik zal je vertellen: het duurde welgeteld anderhalve minuut en we stonden aan de bus met onze koffer. Een man aan de lopende band pakte onze koffers en vertrok zo richting de bus. Hem een kleinigheidje geven hoort er bij, zo ook bij het inladen van de bus wat weer door een ander werd gedaan. Eenmaal in de bus hadden we de zingende buschauffeur die Mats heette, hij zong een lied in zijn eigen taal, niet geheel zuiver, maar oké! Het was leuk om te horen. In het hotel werden we naar onze hotelkamer gebracht door Modou, maar wij mochten Mo zeggen, wat n gelukzakken zijn we he? Mo vertelde dat we hem alles kunnen vragen en hij zou het voor ons regelen. Nadat Mo voor ons een extra kussen haalde kwam hij bij ons zitten en vertelde dat we met de locals mee moesten om Gambia te verkennen.
Tja, doen we vast wel na enige tijd, maar voorlopig spelen we op safe en gaan we met TUI mee op excursies. Wij duiken nu ons bed in. Hier is het 1 uur in de nacht, 2 uur vroeger dan in Nederland! Tot later!

1. Cynthia Makkelie:
    16 september 2017
    Goed om te lezen dat de reis voorspoedig is gegaan. En inderdaad speel op save en ga eerst met tui op excursie.
  2. Petra Keijzer:
    16 september 2017
    Fijn dat de reis goed is gegaan.
    En speel idd op save! Xx
  3. Hans Brand:
    17 september 2017
    Leuk verhaaltje nu nog wat foto's
  4. Pa (schoon):
    17 september 2017
    mis het verhaal van de reis naar schiphol, waar we onderweg een vechtpartij zagen en dat je schoonvader zo goed kan chauffeuren.
    Fijn dat alles goed is gegaan.. lekker genieten nu.