Lamin Lodge

23 september 2017 - Lamin, Gambia

Vanochtend kwam onze vaste gids en chauffeur Kemba ons halen om naar Lamin Lodge te gaan. Met een gammele auto die rammelt aan alle kanten en een jointje verstopt in zijn stuur vroegen we ons af of we Lamin Lodge wel gingen halen. Hij scheurde met de gammele wagen over de onverharde zandwegen. Eenmaal daar aangekomen stapten we op de boot en zagen we de prachtige mangroves! Het was een plaatje. Super rustig en heel relaxt. De mannen vertelden ons van alles over de mangroves. Zoals dat de vruchten die er aan groeien gebruikt worden als pijp waarmee ze roken. We kwamen aan op een eilandje waar een katoen-boom stond van 800 jaar oud! De boom was ongelooflijk groot, de grootste boom die we ooit zagen. Je kon zelfs binnen in de boom kijken waar vleermuizen hingen bovenin die het liefst zo op je hoofd poepen dus we moesten in de boom aan de zijkanten staan.
We hebben prachtige foto's gemaakt met de camera van de boom.
Na het varen zijn we naar het restaurantje Lamin Lodge gegaan. Dit is gebouwd met alleen maar bamboestokken en staat in de zee. Toen we er wat gingen drinken sprong een aap naast Nathalie om haar flesje sprite te pikken. Maar helaas, hij was te traag. De aap liet zijn tanden zien en blaasde behoorlijk! De vrouw in de bediening joeg de apen weg met een stok.
Er waren er een stuk of 4. Ze waren het er duidelijk niet mee eens, en vochten onderling nog wat. Na ons avontuur hebben we lekker rustig aan het zwembad gelegen.

Oh ja, en gisteren leerden we wolof. Sainey de animator kwam de gehele avond bij ons zitten en leerde het ons. Wolof is de taal die de meeste Gambianen spreken.
Wat een lastige taal. Ook leerden we Sainey wat Nederlands. Ze kan tellen tot 5, en zegt nu tegen iedere Nederlander die ze ziet: een ei hoort er bij! Haha, je had de uitspraak moeten horen.

We eten nu een hapje bij een Libanees. Vanavond is er live muziek in het hotel, dus het beloofd een gezellige avond te worden!
Tot morgen weer!

Liefs, Fer en Nath

1. Petra Keijzer:
    23 september 2017
    Leuk om jullue verhalen te lezen! Xx
  2. Cynthia Makkelie:
    25 september 2017
    Zal vast weer een belevenis geweest zijn in dat bootje haha