Fathala wildlife park

26 september 2017 - Fathala Reserve, Senegal

Vanmorgen in alle vroegte werden we opgehaald. 6.30u. Omdat de ontbijtzaal nog niet open was kregen we een ontbijtpakketje mee. Nog voordat we het busje instapten zagen we dat het brood beschimmeld was. Dus terug naar binnen, ander brood gehaald, maar wederom schimmel. We moesten nu de bus in dus dan maar leven op een gekookt ei, plakje cake en een banaan. We kwamen aan in Banjul (hoofdstad van Gambia) waar we op de ferrie gingen. Ongelooflijk! Vrachtwagens, kippen, mensen met koffers op hun hoofd, een busje met daarop een hoge stapel fietsen en honderden mensen. Een hele ervaring om mee te maken. Geen prettige reis maar wél iets dat je gedaan moet hebben als je Gambia bezoekt. Eenmaal aangekomen in Barra reden we door richting Senegal, paspoortcontrole, en door!
Op naar het Fathala wildlife park voor een jeepsafari. In de jeep zagen we al snel een aantal zebra's. Je blijft foto's maken op zo'n moment, bijzonder dat de dieren je redelijk dichtbij laten komen (met uitzondering van de antilopes en herten). We zagen: giraffen, zebra's, zwijnen, antilopes, hertje, aapje, bijzondere vogels, struisvogel, landschildpad.
Er is in het park ook een neushoorn aanwezig maar deze heeft zich niet laten zien. Omdat we de neushoorn misliepen mochten we mee gaan kijken bij de kleine leeuwtjes. De leeuwtjes zijn 5 maanden oud. Voorzichtig ging ik er bij zitten. We hadden een stok mee ter zelfbescherming. Stiekem was het best eng om zo dichtbij de leeuwen te komen en ze te aaien want het blijven toch wilde dieren. Na de safari werd er in een pizzaoven op kolen pizza's gemaakt. Erna weer met de boot mee terug naar Banjul.
In het hotel even chillen, en nu uit eten!
Morgen gaan we naar Georgetown. Wederom met de ferrie en dan gaan we het binnenland in. Back to basic, geen elektriciteit en een gewoon hutje waarin we gaan overnachten!
Dus we zijn donderdag pas weer terug om dan verslag uit te brengen!
Tot dan. Liefs,
Nath en Fer

1. Pa (schoon):
    27 september 2017
    leukkk spannend.... wees voorzichtig..... spinnen ..slangen Scorpions... Bengaalse tijgerss.. veel plezier.. xx