Crocodile-pool in Bakau

20 september 2017 - Bakau, Gambia

Vandaag gingen we met onze nieuwe gids Kemba op pad. We hebben hem overgenomen van een Nederlands stel dat gisteren naar huis vertrok. Hij is heel rustig, verteld ons veel over Gambia en doet extra voor ons.
We gingen naar Bakau, een armoedig dorpje. Kemba parkeerde de auto dus ik was vast uitgestapt. Er vlogen kinderen op ons af en we werden direct omringt.
Ze vertelden ons een voetbal te willen. Ik zei hen dat we die niet meehadden maar ze lieten ons al gauw zien waar je er 1 kon kopen. We moesten te voet naar de krokodillenbaai want de weg was smerig en onverhard. Putten niet normaal. Ik heb er een foto van gemaakt. Zie fotoalbum. Bij de krokodillenbaai zat een museumpje waar diverse instrumenten te zien waren die ze zelf maken. Erna liepen we langs een bijzondere bebossing. Met loeigrote bomen, het was een plaatje! Uiteindelijk kwamen we bij de krokodillen. Er lagen er zo'n 3 bij elkaar. Nathalie mocht de spits afbijten. Ontzettend bang, maar hé, dit is once in a lifetime.
Er werd geïnstrueerd wat we wel/niet mochten en konden doen.
De krokodil voelt erg koud aan terwijl het er zo ontzettend warm was! De bovenkant (rug) is hard en stug, bij zijn buik was het erg zacht.
Terwijl Ferdy nog stond te twijfelen werd hij gevraagd te komen. Wat aarzelend aaide
hij de krokodil.
Kemba maakte de foto's voor ons. Helaas kunnen we de foto's van de camera niet op deze blog zetten. Er zijn hier namelijk geen computers beschikbaar.

Na de krokodillenbaai liet Kemba ons een djembè fabriekje zien. We werden meteen uitgenodigd om mee te trommelen. Zie foto's en video's!
Ferdy maakte foto's terwijl er een tiental kinderen binnen stormde om te kijken, luisteren en te zingen. Ze zongen guantanamera luidkeels mee! En Nathalie maar trommelen. Het zweet was overal. Ze was zeiknat! Ook bij Fer het zelfde verhaal.

Na dit avontuur werden we uitgenodigd op een kraamfeest bij een collega van Kemba.
Zijn collega was onlangs vader geworden en vandaag was de dag dat dat gevierd werd.
Ik mocht een foto maken van het kleine babytje! Wat een schatje.
We mochten gaan zitten en kregen veel eten en drinken! De mensen zijn zo gastvrij!

De middag brachten we door in het zwembad.
Zojuist gegeten bij een engels sportcafè wat Reo's heet. Ik bestelde de halve kip en ferdy biefstuk met kaas en seranoham. Na 1 hap van de kip stond m'n mond in vuur en vlam! Holy moly! Wat een pittig kipje! Gelukkig at Fer hem op en kon ik zijn beef opeten!
Haha.. straks op tijd naar bed.

Morgen met TUI op excursie naar Tanji (vismarkt), schooltje bezoeken, etc.
Jullie horen dan weer van ons!

Liefs.
Fer en Nath

1. Cynthia Makkelie:
    21 september 2017
    Weer een leuke dag geweest voor jullie.