Geld stinkt!

16 september 2017 - Kololi, Gambia

Dag 2 begon vroeg, Ik (Nathalie) had de hele nacht niet kunnen slapen, en dus besloot ik 7u al uit bed te gaan! Fer daarintegen lag nog heerlijk, maar het was tijd voor ontbijt en erna een meeting met de hostess van TUI.
Ze vertelde kort wat over enkele excursies, a.s. maandag vertrekken we voor de 1e excursie.
Hierin bezoeken we een schooltje, hét vissersdorpje van Gambia, een markt en komen we bij de gambianen thuis. Woensdag slspen we primitief in een hutje. Meer daarover volgt nog..

Ook hebben we vanmorgen geld gewisseld. De munteenheid in Gambia is Dalassi.
1 Euro is 55 Dalassi en dus 100 Euro is 5500 dalassi. Omgewisseld stonden we met duizenden Dalassie in onze handen, hadden we ook maar zo veel op de bank! Haha..
Ze zeggen in Nederland wel eens dat geld stinkt, nou ik kan je vertellen... Hier in Gambia stinkt geld pas echt! Het is ongelooflijk! Gelukkig was ik hier op voorbereid en hsdden we een flinke dosis desinfectiegel mee.

De dag brachten we door aan het zwembad. De zon scheen behoorlijk, er was niet tegenaan te smeren. Ieder half uur moesten we ons insmeren en in de schaduw zitten/liggen was niet voldoende want vuurrood kwamen we terug. Rug en schouders flink verbrand. Bij het zwembad zie je ook apen. Als je even niet oplet pakken ze je eten/drinken en vluchten er mee weg. Ze zijn dol op de lipjes van een blikje fris. Brutale beestjes maar hebben er veel lol om gehad. Ook Owen vond de foto's van de aapjes mooi die we hem stuurden!

Avondeten. Dus we gaan de strip op. Een lange rij vol restaurantjes en cafeetjes.
We zijn gewend van in Griekenland dat we binnen getrokken worden, maar hier is het helemaal erg! Je kan er niet normaal lopen. Iedereen wil wat van ons.
We zijn wezen eten bij The Winery. Een gezellig restaurantje waar je tapas kon eten, vleesgerechten, visgerechten, Paëlla etc. Ferdy at een butterfish, dat is een Gambiaanse specialiteit. Ik (Nathalie) at octopus. Beiden genoten we van het eten.

Na het eten terug naar het hotel waar een live bandje speelde. Super leuk en gezellig!
Morgen houden we wederom een relaxdag, en denk ik niet dat we weer wat schrijven. Dat zal maandagavond/dinsdagochtend worden na ons avontuur.
Tot snel!

Liefs, Ferdy en Nathalie
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cynthia Makkelie:
    17 september 2017
    Leuke foto's en mooi zwembad.
  2. Ferdy & Nathalie:
    17 september 2017
    Bedankt voor jullie reacties!